Zadnja dva tedna bosta v davčno zgodovino Slovenije zapisana kot tedna velikih davčnih preobratov. Česar takega se ne spomnim. Minister za finance je 10. novembra 2015 poslal v javno obravnavo spremembe zakona o davku od odhodkov pravnih oseb in zakona o dohodnini ter novi zakon o posebni davčni obravnavi nagrajevanja uspešnosti delavcev. Takoj po objavi predlogov se je vsul plaz kritik skoraj vseh deležnikov. Celo največja koalicijska stranka je bila in je proti predlaganim spremembam. Na koncu je bil minister samo po dveh tednih prisiljen umakniti objavljene predloge.
Priznam, da ob objavi tako negativnih sprememb davčnih zakonov za gospodarstvo zakonov niti nisem bil pretirano presenečen, saj smo nekaj podobnega doživeli že leta 2004, ko je bil minister za finance ravno tako zdajšnji minister za finance. To lahko pomeni le dvoje, ali minister za finance to namerno počne ali pa preveč zaupa pristojnim na ministrstvu za finance, ki so pripravili predloge spremembe.
Prav tako me zanima, kaj dela tako imenovani usmerjevalni odbor, ki naj bi spremljal in usmerjal izvajanje celovite načrte projektov na davčnem področju za leto 2015. Sploh ob dejstvu, da sta dva člana usmerjevalnega odbora tudi iz vrst Zbornice davčnih svetovalcev Slovenije. Zaradi tega je tudi v tem primeru možno le dvoje. Ali sta namerno podprla predlagane spremembe in sta si na ta način obetala dodatno delo, sploh ob tem, ko imata notranje informacije, ali pa sploh nista razumela, za kaj gre. Drugače si ne morem razlagati, kako sta se lahko strinjala s predlaganimi spremembami. Dejstvo je, da če se s predlaganimi spremembami ne bi strinjala, bi morala odstopiti kot člana tega usmerjevalnega odbora. Glede na to, da tega nista storila, je zaključiti, da sta se s temi spremembami strinjala. Zaradi tega oba, skupaj z ministrom za finance, zaslužita negativno oceno. Polege tega pa naj bi eden od teh dveh članov, ki ima notranje informacije, predaval na seminarjih o spremembah davčne zakonodaje. Res je, da ni prepovedano, je pa moralno sporno.
Zelo neresno in neodgovorno je, da minister za finance po samo dveh tednih umakne predloge sprememb, ki jih je sam predlagal. Glede na to, da sem do zdaj sodeloval v dveh delnih davčnih reformah v dveh različnih državah in v veliki davčni reformi leta 2006 v Sloveniji, ko smo pripravili sedem novih davčnih zakonov v samo petih mesecih, me zanima, s kakšnim tempom so potekale zadnje priprave predlaganih sprememb davčnih zakonov, katerih ni niti za manjši uvod enega davčnega zakona.
Ministrstvu za finance zato predlagam, da v prihodnje pri pripravi sprememb davčnih zakonov vključi več različnih strokovnjakov, da svoja stališča uskladi s stališči gospodarstva in sindikatov. Šele ko bodo zadeve usklajene vsaj devetdeset odstotkov, pa naj gre v objavo novih predlogov. Če je kdo pomislil, da želim sam sodelovati v tej reformni skupini, sporočam, da me ta zadeve ne zanima, kajti svoje delo sem na tem področju zaključil.
Zato menim, da minister za finance sploh ne bi smel dati v javno razpravo predlogov zakonov, če pa jih je že dal jih ne bi smel umakniti. To pomeni, da je bil minister za finance Dušan Mramor proti ministru za finance Dušanu Mramorju. Zato upam, da bodo odgovorni naslednji paket davčnih sprememb pripravili preudarneje.