Šolski bazar ni dejavnost

Finančna uprava Republike Slovenije (FURS) je danes izdala sporočilo za javnost, s katerim sporoča, da naj se na šolskih bazarjih za izdelke uporabijo prostovoljni prispevki, saj v tem primeru ni potrebno izdati računa. Nadalje FURS navaja, da za prodajo izdelkov na šolskem bazarju po ZDDV-1 velja obveznost izdaje računov in le-ta mora biti po Zakonu o potrjevanju računov davčno potrjen. Zato svetuje, da naj se za izdelke priporočijo prostovoljni prispevek. V tem primeru, tako FURS, računa ni potrebno izdati in ga tudi ne davčno potrditi.

Če ne bi prebral, ne bi verjel, da je FURS lahko izdal takšno obvestilo za javnost. To nikakor ni pravilna, niti zakonita rešitev, sploh pa ne v primeru, če FURS meni, da gre pri šolskih bazarjih za opravljanje dejavnosti in to za opravljanje pridobitne dejavnosti. Predstavljajte si, da se sedaj vsi tisti, ki opravljajo dejavnost, to pomeni pridobitno dejavnost in za njih velja obveznost izdajanja računov, odločijo, da ne bomo več imeli cene za svoje storitve ali proizvode, temveč bodo zbirali prostovoljne prispevke. Tako jim v skladu z današnjim pojasnilom FURS, ne bo potrebno izdajati računov in davčno potrjevati le-teh. To bo šele zmeda.

Zgodbo prostovoljnih prispevkov smo obdelali že pred približno dvema desetletjema, ko so društva imela svoje gostinske objekte. V želji, da bi se izognila opravljanju pridobitne dejavnosti, so za vstop v lokal in plačilo pijače v tem lokalu, pobirala članarino oziroma prostovoljne prispevke. Starejši dobro vemo, kako se je to končalo ob obisku davčnih inšpektorjev. Zaradi tega je današnja izjava za javnost FURS v nasprotju z veljavno davčno zakonodajo in v nasprotju z dosedanjo prakso FURS.

Pravilna rešitev je, da FURS ugotovi in potrdi, da šolski bazarji ne pomenijo opravljanja dejavnosti, kaj šele opravljanje pridobitne dejavnosti. Ko pa se to ugotovi, kar je edino pravilno, pa odpadejo vse ostale težave.

Mag. Ivan Simič

S klikom na "Sprejmi" se strinjate s shranjevanjem piškotkov na vaši napravi za izboljšanje navigacije po spletnem mestu, analizo uporabe spletnega mesta in pomoč pri naših trženjskih prizadevanjih.