Nujno obvestilo vsem davčnim zavezancem

Nujno obvestilo vsem davčnim zavezancem

Glede na to, da sodelujemo v velikem številu davčnih postopkov, vse davčne zavezance, še posebej tiste, ki bi lahko imeli osebni davčni pregled obveščamo, da:

  • izgube pri prodaji osebnih avtomobilov,
  • izgube pri prodaji delnic in
  • izgube pri prodaji stanovanj,

povečujejo davčno osnovo za odmero 70 % davka od ne napovednih dohodkov.

Enostavno povedano to pomeni, v kolikor ste pred leti kupili osebni avtomobil, delnice ali stanovanje in ste ga pozneje prodali za nižjo ceno, kot ste ga kupili, v primeru osebnega davčnega pregleda ustvarjena izguba predstavlja osebno porabo, ki povečuje davčno osnovo za odmero 70 % davka.

Na primer, če ste leta 2007 kupili delnice NKBM za 400.000,00 EUR in ste na koncu dobili 0,00 EUR, boste od ustvarjene izgube v znesku 400.000,00 EUR, plačali davek v znesku 280.000,00 EUR.

Podobno velja tudi za izgubo pri prodaji stanovanja.

Obrazložitev Finančne uprave Republike Slovenije in organa druge stopnje (Ministrstva za finance) je:

»V zvezi s pripombami zavezanca, v katerih se ne strinja, da izguba pri prodaji stanovanja v višini 12.000,00 EUR predstavlja njegovo osebno porabo, pojasnjuje, da predstavlja znesek 12.000,00 EUR izgubo njegovega premoženja, ki kot takšna pomeni za zavezanca strošek in prihodek. Zavezanec je namreč moral pri nakupu stanovanja razpolagati s temi sredstvi, kar se je ob prodaji stanovanja odrazilo z doseženo izgubo.« (Odločba, avgust 2016)

O tem smo že velikokrat pisali v reviji DENAR, s tem sem seznanil tudi vse poslanske skupine, toda do današnjega dne se ni zgodilo nič. Zadeve so vse hujše.

Odgovornim predlagam, da čim prej ukrepajo, predvsem pa, da uporabijo razum. Zadeve so šle že tako daleč, da lahko pride do nekontroliranega postopanja posameznih davčnih zavezancev, ki so na robu obupa in potem bodo spet vsi presenečeni.

Mag. Ivan Simič

S klikom na "Sprejmi" se strinjate s shranjevanjem piškotkov na vaši napravi za izboljšanje navigacije po spletnem mestu, analizo uporabe spletnega mesta in pomoč pri naših trženjskih prizadevanjih.