Priznam, da si štejem v veliko čast, da si je dr. Dušan Keber, starosta slovenskega zdravstva, vzel čas in prebral predloge za debirokratizacijo, ki so objavljeni v kombinaciji z manjšimi davčnimi spremembami. Za mene je ta zadeve še toliko bolj pomembna, ker je bila v soboto, 26.09.2020, objavljena na 20. strani v zelo branem sobotnem Dnevnikovem objektivu, v rubriki Navkreber. Ne bom zahajal v analizo njegovega zapisa, saj od oseba, ki je skoraj vso delovno dobo prejemala plačo iz proračuna in jo ni zaslužila na trgu, drugačnih zaključkov ne moreš pričakovati.
Ne vem pa, zakaj dr. Dušan Keber v svojem tekstu zapiše neresnico oziroma laž. Tako je zapisal:
»Simičevo stališče, da bi morali imeti tisti, ki plačujejo manj davkov, tudi manj pravic, je pošastno antisocialno. Seveda, da ima pravico do takega mnenja, grozljivo pa je, da taka oseba postane vodja vladnega sveta, ki pod krinko, da debirokratizira državni aparat, snuje novo davčno reformo v prid bogatim.«
Nikoli nisem izjavil, da bi morali imeti tisti, ki plačujejo manj davkov, tudi manj pravic. To je prvorazredna laž, ki si jo dr. Dušan Keber ne bi smel dovoliti. Zato ga prosim, da mi posreduje posnetek te moje izjave. Prav tako se ne snuje nobena nova davčna reforma, temveč se je naredilo nekaj manjših davčnih popravkov. To pa je daleč od davčne reforme.
Za lažje razumevanje o kakšnih številkah govorimo, si v spodnji tabeli oglejte primerjavo med plačanimi socialnimi prispevki in dohodnino pri tistemu, ki prejme 952,58 evrov bruto plače, to je Kebrovih neto 670,00 evrov, ki jih omenja v svojem komentarju, in pri tistem, ki prejme 6.000,00 evrov bruto plače.
2020 | 2021 | RAZMERJE | |
BRUTO PLAČA | 952,58 | 6.000,00 | 6,30 |
Prispevki | 210,52 | 1.326,00 | 6,30 |
Splošna olajšava | 291,67 | 291,67 | |
Olajšava otrok | – | – | |
Davčna osnova | 450,39 | 4.382,33 | 9,73 |
Dohodnina | 72,06 | 1.873,33 | 26,00 |
NETO | 670,00 | 2.800,67 | 4,18 |
Dohodnina na bruto | 7,56 | 31,22 | |
Dohodnina na osnovo | 16,00 | 42,75 |
Iz navedene primerjave je razvidno, da oseba, ki ima 6,3-krat višjo bruto plačo, plača 6,3-krat višje socialne prispevke, ob tem pa koristi identične storitve države, kot oseba z nižjo plačo. Menim, da je tako prav, saj tisti z višjimi plačami morajo biti solidarni do tistih z nižjimi plačami. Toda vsaka zadeva ima nekje svojo mejo. Zato menim, da je meja na 6.000,00 evrov bruto plače primerna.
Zanimivo pa je, da oseba s 6.000,00 evrov bruto plače, ki je 6,3-krat višja od plače, ki znaša bruto 952,58 evrov, plača 26-krat višjo dohodnino. Zato je popolnoma normalno, da z zvišanjem splošne davčne olajšave za 500,00 evrov, prva oseba pridobi 80,00 evrov mesečno (16 % od 500,00 evrov), druga oseba pa 213,72 evrov mesečno (42,75 % od 500,00 evrov). Torej, druga oseba plača 26-krat višjo dohodnino, zaradi višje splošne dohodninske davčne olajšave pa bo prejela le 2,67-krat višji znesek. Menim, da dodatni komentar ni potreben.
Tisto, kar je dr. Dušan Keber spregledal, pa je moje nenehno zavzemanje za zmanjšanje stroškov države in v zdravstvu so velike rezerve pri nabavi opreme in pripomočkov. Glede na to, da je dr. Dušan Keber bil strokovni direktor UKC in minister za zdravje, nisem opazil, da bi kaj posebnega privarčeval na tem področju. Mogoče je res vprašanje zakaj bi pa to počel, če je lažje kričati, da naj bogati plačajo še več davka, pa bo dovolj denarja za vse igrice.
Če pa sem že v kontaktu z dr. Dušanom Kebrom me zanima kolikšen je bil znesek kredita, katerega je najela naša država za financiranje avstralskega modela skupine primerljivih primerov SPP (angl. DRG), katerega je po mojih informacijah iz zdravstva, zagovarjal ravno dr. Dušan Keber. Zato bi bilo zelo lepo, če bi nam dr. Dušan Keber to pojasnil. Mogoče pa dr. Dušan Keber želi s socialnimi prispevki nad 6.000,00 evrov pokrivati to svojo zgrešeno investicijo?